donderdag 2 mei 2013

# 10 Brigitte in de wolken!

Ik ben al enige tijd gelukkig in ´the cloud´ gebruik regelmatig Dropbox voor het werk. Het kwam zo vaak voor dat mijn mailbox in de knoop raakte door mailverkeer met de drukkerij. Zeker met klussen als het bijvoorbeeld het jaarbericht van de bibliotheek, gaan er grote bestanden over en weer.

Nu maak ik voor ieder drukwerk project een dropbox mapje aan in mijn Dropbox account. Hierin stop ik de concepttekst, foto’s en afbeeldingen die de vormgever nodig heeft om aan de slag te gaan. Dan maak ik met het e-mailadres van de vormgever een linkje. Hiermee hebben ze op de drukkerij ook toegang tot de map. Op hun beurt zetten ze de drukproeven in deze map en sturen mij een berichtje dat er weer iets nieuws klaarstaat om te checken.

Er zijn wel services als WE-Transfer waarmee je grote bestanden kunt versturen maar deze zendingen moet je binnen 10 dagen downloaden en interactie is niet mogelijk.
Dropbox is gratis maar wel commercieel. Dit merk je aan af en toe reclame en een hele slimme tool. Namelijk hoe meer nieuwe Dropboxleden je aanbrengt hoe meer ruimte je krijg.

En over dat laatste: kunnen we dat niet met onze bibliotheekleden doen? Hoe meer leden jij als lid binnenbrengt hoe meer je mag lenen?

2 opmerkingen:

  1. Ik had me helemaal niet gerealiseerd dat die dropbox voor jou zo handig zou zijn! Ik kan me voorstellen dat het jouw werk een stuk makkelijker maakt....Vooral omdat zowel jij als de drukker wijzigingen kunnen aanbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Opzich is dat idee wel leuk ja, voordeel als je nieuwe leden aanbrengt. Moeten ze minimaal een jaar lid blijven. En minimaal een basisabonnement hebben.

    BeantwoordenVerwijderen