dinsdag 11 juni 2013

# 11 He he Wiki Wiki he


Eén van mijn favoriete Dingen die ik tegen kwam die ik wel heb leren kennen is WIKI. Ja okey… Wikipedia gebruik ik nog wel eens om iets op te zoeken, vooral als ik tv zit te kijken of in discussie met vrienden. Wie was nou ook al weer uitvinder van die puzzel kubus waar in de jaren iedereen zijn hoofd over brak?  En op welk album van de Beatles staat het nummer Blackbird? Even via de smartphone naar Wikipedia en o ja, we weten het weer.
Na het lezen van de Ding 11 het zien van het filmpje (WIKI in plain English) rondneuzen op het internet over het onderwerp dacht ik opeens. Eigenlijk is de moderne bibliotheek al een WIKI op zich. De bibliotheek wil meerwaarde creëren door mensen in contact te brengen met cultuur, kennis en informatie maar ook mensen in contact brengen met elkaar. Iedereen kan gebruikmaken van de bronnen van de bibliotheek en zijn eigen kennis toevoegen en dat ook weer loslaten op zijn eigen netwerk en laten aanvullen en rouleren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten