zondag 14 juli 2013

# 14 Toch maar mobiel internet




Was ik toch eigenlijk van plan om dit ´ding` over te slaan omdat ik toch een beetje blasé bij mezelf dacht: ja, wat moet ik hier nog over bloggen.  Ik gebruik een smartphone voor werk en privé en het is het meest gebruikte apparaat ooit. Ik gebruik op mijn telefoon GPS om de weg te vinden, krijg via bluetooth goeie muziek van mijn dochters. Beantwoord mijn biebmail thuis of onderweg. Ben een enthousiast gebruiker van whats app sinds ik vrienden heb die op reis zijn en een nichtje dat in het buitenland werkt.

En niet alleen whats app maar ik heb een APP voor mijn bank- en biebzaken een app om een auto bij Greenwheels te boeken (sinds kort kan ik ook de gereserveerde auto met mijn telefoon ontgrendelen). Verder heb ik een fietsapp voor de knooppunten route en kookapp waarmee ik als ik geen zin heb om boodschappen te doen alleen de inhoud van de koelkast hoef in te vullen en leuk recept op mijn displayeetje krijg.

Van de 23-dingen juf of meester moeten we een app bedenken voor de bibliotheek. Ja en toen dacht ik... toedeledoki! Dat moet ik niet gaan doen. Die hadden er al lang al moeten zijn!!

Maar ik toen kwam VakantieBieb!

Sinds 10 juli kunnen alle bibliotheekleden beschikken over de VakantieBieb en op het Phone of tablet echt goede boektitels downloaden voor de vakantie periode. Ik heb eerst met collega's Wil en Ellen getest en het werkt! En het zijn geen boektitels uit het jaar kruikje. Nee hele goede actuele titels zowel voor volwassenen als voor kinderen. Hiermee kunnen we voor de dag komen!

Ik zeg verder niets. Kijk zelf maar... http://www.vakantiebieb.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten